Somn sănătos

STIAI CA? …..In timpul somnului, creierul tau este foarte ocupat cu o varietate de fenomene biologice care actioneaza asupra corpului si te pregatesc penteu o noua zi?

Nu îti reprosa ca vrei sa iei o pauza! Dar fa-o întelept, fiindca rutina de recuperare si somnul sanatos sunt doua elemente esentiale ale unui stil de viata echilibrat. În plus, în timp ce te odihnesti, corpul tau „munceste din greu”.

Calitatea somnului afecteaza în mod direct starea ta psihica, productivitatea, balanta emotionala, creativitatea si vitalitatea fizica. Daca nu oferi corpului 7-8 ore de somn capacitatea sa de a construi masa musculara si osoasa, poate fi afectata. Acest lucru, afecteaza astfel greutatea, fiindca un necaz nu vine niciodata singur.
Fii echilibrat! Un numar suficient de ore de somn pe zi e un pas corect în directia unui stil de viata sanatos!
IATA CATEVA SFATURI PENTRU CREAREA UNOR OBICEIURI SANATOASE DE SOMN
• Fara ecrane (telefoane, tablete, TV, calculator) cu 30 de minute înainte de culcare
• Creeaza-ti o rutina la somn pe care sa o respecti cu regularitate
• Daca telefonul te distrage, foloseste un ceas cu alarma în locul sau
• Fara mese copioase înainte de culcare
• Amenajeaza-ti o camera întunecata si linitita la somn

PRIVAREA DE SOMN POATE…
• impacta reglarea hormonala a senzatiei de foame si te poate îndemna sa poftesti la alimente bogate în zahar
• creste nivelul de hormoni ai stresului
• slabi sistemul imunitar
• cauzeaza deficiente cognitive (memorie siconcentrare slaba, timp de reactie deficitar)
Acum ca ai primit toate cheile care deschid usa catre rezultatul dorit, asigura-te ca le ai mereu cu tine în geanta, pe brelocul cheilor de la casa si asigura-te ca bifezi zilnic aceste 5 obiceiuri simple pentru un stil de viata activ si sanatos. Abia astept sa fac cunostinta cu noul TU!

Te asteptam in comunitatea oamenilor activi si sanatosi !